Malta u 4 dana

malta u 4 dana slika

4 dana na Malti? Dovoljno ili ne? Što stignete? Pa iz našeg iskustva, rekle bi puno toga. Malta je mala otočna država u Sredozemnom moru, dobro je povezana javnim prijevozom te stignete vidjeti puno toga u samo 4 dana. Naravno, ovisi što su vaši interesi i što želite vidjeti, a mi ćemo vam u nastavku opisati naša 4 dana.

1. dan – Valletta, The Three Cities

Nama je let bio iz Trsta, povratnu avionsku kartu platile smo 70 € (samo ručna prtljaga), iako se vrlo često za Maltu mogu pronaći i jeftiniji letovi. Nakon što smo stigle u zračnu luku Malta, kupile smo si karticu za javni prijevoz koja vrijedi 7 dana te smo za nju platile 20 €. Smatramo da se isplati, ali naravno to ovisi i o tome koliko planirate koristiti autobus. S aerodroma smo imale autobus koji ide u Vallettu te smo za cca pola sata stigle. Apartman smo rezervirale u centru Vallette te je cijena bila oko 80 €/noć za 4 osobe. Kada smo stigle u Vallettu prošetale smo do apartmana, ostavile stvari, malo napunile baterije (kako na mobitelu, tako i one u nama) i krenule sa razgledavanjem.

Prvi dan nismo koristile javni prijevoz (osim od aerodroma do centra) zato što je sve prilično blizu i možete pješke obići prekrasne, šarene ulice Vallette. One su stvarno posebne, šareni balkoni i vrata daju im tu ljepotu te samo lutanje ulicama Vallette nama je bio doživljaj. Puno crvenih telefonskih govornica, vožnja lijevom stranom ceste te engleski jezik odaju da je Malta bila pod britanskom kolonijom.

valletta slika
Valletta
crvena telefonska govornica na Malti

Prvo smo posjetile Upper i Lower Barrakka Gardens, koji su međusobno udaljeni 10 min pješke. Preporučamo da prvo posjetite Lower Barraka Gardens iz kojeg se pruža pogled na poznato zvono, a zatim Upper Barraka Gardens. Razlog tome je što se u Upper Barrakka Gardens nalazi lift koji vodi do trajekta kojim možete doći do Tri grada (The Three Cities). Lift smo platile 1 € (ali ne morate ići liftom, možete i prošetati do tamo). Trajekt je bio 1,50 € u jednom smjeru, a 2,80 € je povratna karta. Vožnja traje oko 10 minuta, a trajekt ide svakih pola sata. Tri grada se mogu vidjeti iz luke Vallette, a oni su Vittoriosa, Senglea i Cospicua. Gradovi su međusobno povezani te je teško primijetiti kada ste izašli iz jednog i ušli u drugi.

Lower Barrakka Gardens
malta lift slika
Malta lift
the three cities slika
The Three Cities
Siege Bell War Memorial

2. dan – Sliema, St. Julian´s

Drugi dan smo posjetile dva gradića – Sliemu i St. Julian´s. Autobusom smo išle do Slieme te je vožnja trajala oko pola sata. Prvo smo prošle kroz Independence gardens – koji ima šetnjicu, klupice te igralište za djecu. Pun je boja, kao i ostatak Malte, pa tako ima niz klupica koje se nalaze jedna do druge, a svaka u drugoj boji. Nakon izlaska iz vrta, šetale smo uz more te smo imale pogled na visoke zgrade i plaže koje se protežu kroz Sliemu i St. Julian´s. Kao i kod Tri grada, tako je i kod ova dva teško razdvojiti jedan od drugoga. Samo šetajući uz more, shvatit ćete u jednom trenutku da se ne nalazite više u Sliemi, već da ste stigli u St. Julian´s. St. Julian´s poznat je kao grad s najboljim noćnim životom na Malti koji mi ovaj put nismo isprobale, a jedan od stanovnika opisao ga je kao „Grad iz pakla“. Mi smo bile smještene u Valletti, ali čule smo da se često mogu pronaći bolje opcije u Sliemi i St. Julian`s-u pa prilikom rezerviranja smještaja uzmite i to u obzir.

sliema slika
Independence Gardens, Sliema
šarene klupice u Sliemi
Sliema
pogled na visoke zgrade, St. Julian´s
Parish Church of Our Lady of Mt Carmel

3. dan – otok Gozo

Treći dan smo prošetale do trajekta koji ide na otok Gozo. Trajekt se nalazi na istoj lokaciji kao i trajekt kojim se ide do Tri grada. Vožnja traje oko 45 min, a cijena je bila 7,50 € u jednom smjeru. Kada smo stigle na otok, vidjele smo da nemamo puno vremena do zadnjeg trajekta pa smo se odlučile za opciju Hop On Hop Off busa (18 €). Na taj način smo maksimalno iskoristile vrijeme i vidjele glavne atrakcije. Neka od zanimljivih mjesta su: grad Victoria, Bazilika Ta ´Pinu, grad Nadur, pješčana plaža Ramla Bay, Dwejra Bay..

hop on hop off bus slika
Hop On Hop Off bus
malta slika
tvrđava Cittadella, Victoria
pogled s tvrđave, Victoria
bazilika slika
Bazilika Ta´Pinu
nadur slika
grad Nadur

Nakon obilaska, vratile smo se trajektom u Vallettu. Valletta je puna malih barova ukrašenih lampicama koji pružaju neki poseban ugođaj. Odlučile smo sjesti u jedan od barova te probati njihove koktele. Kokteli su bili osvježavajući, usluga odlična i cijene pristupačne. Naše preporuke svakako! Ime bara je Grano. Velik dio barova nudi opciju Happy hour pa svakako iskoristite.

grano slika
bar Grano

4. dan – Marsaxlokk i St. Peter´s Pool

Naš zadnji dan na Malti. Išle smo autobusom do grada Marsaxlokk. Kada smo stigle u grad, prvo smo se odlučile prošetati do prirodnog bazena St. Peter´s Pool, a zatim se vratiti u grad zato što smo iz njega išle na aerodrom. U bazen je moguće skakati i kupati se u njemu, ali  mi to ostavljamo za naš sljedeći dolazak, sada nam je ipak bilo malo hladno za to.

st. peter´s pool slika
put prema St. Peter´s pool
St. Peter´s Pool
st. peter´s pool slika
˝ajde pridrži da se slikamo˝

Nakon toga, vratile smo se u Marsaxlokk, koji je i najposjećeniji nedjeljom kada je tamo otvorena riblja tržnica. Marsaxlokk je slatko ribarsko mjesto koje je poznato po svojim šarenim ribarskim barkama koje su i jedno od najvažnijih simbola Malte. Te barke su najčešće plave i žute boje te s prednje strane imaju nacrtane oči za koje se vjeruje da štite mornare i ribare dok su na moru. Uz more se također nalazi velik broj restorana koji pružaju razna riblja jela te smo mi izabrale jedan od njih koji nas je privukao čim smo vidjele jela drugih ljudi i osjetile mirise. Restoran se zove Unico te je bio konstantno pun pa smo pričekale da se oslobodi jedan stol za nas. Hrana je bila odlična. Bile smo jako zadovoljne, četiri riblja jela i dva pića platile smo oko 50 €. Usluga je također bila odlična. Ovdje bi još htjele naglasiti kako su svi ljudi s kojima smo ušle u kontakt bili jako ljubazni te spremni pomoći. Tako smo u restoranu imale nekoliko pitanja vezano za naš povratak do aerodroma te su konobari i konobarice (iako u velikoj gužvi) bili i više nego spremni pomoći i izdvojiti vrijeme za nas.

Marsaxlokk
unico slika
restoran Unico
marsaxlokk slika
Marsaxlokk Open Market

Mi smo išle krajem veljače te planiramo opet jednom ići kada bude još toplije da se možemo kupati i posjetiti još par toga što nismo stigle s našeg popisa. Temperature u veljači na Malti su prosječno 14°C – 17 °C preko dana te 8°C – 11°C preko noći.

Kada koristite neke od naših linkova, mi ostvarujemo malu proviziju. Važno je napomenuti da to ne utječe na vašu cijenu. Hvala vam na podršci i čitanju!